۱۰ ایده جذاب تولید محتوا سالن زیبایی برای عید (ریلز، استوری، پست)

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و شروع سال نو، تب و تاب زیبایی و تغییر در بین افراد بیشتر میشود و این فرصتی عالی برای سالنهای زیبایی است تا با تولید محتوای جذاب و کاربردی، توجه مخاطبان را به خود جلب کنند و به رونق کسب و کارشان بیفزایند.
در این مقاله ۱۰ ایده جذاب و کاربردی تولید محتوا سالن زیبایی ارائه میدهیم که به شما کمک میکند تا در این رقابت، پیروز میدان باشید.
ایدههای جذاب برای تولید محتوای ویدیویی (ریلز و استوری)
۱. قبل و بعد:
هیچ چیز به اندازه دیدن تفاوت قبل و بعد از خدمات زیبایی برای مشتریان جذاب نیست! ویدیوهای کوتاه و impactful از تغییرات ایجاد شده در چهره و مو مشتریان، بهراحتی اعتماد مخاطبان را جلب میکند و شما میتوانید با این روش مشتری جذب کنید و نشان بدهید که مشتریان چقدر ذوق میکنند وقتی نتیجه کار را میبنند ،شاید با خودتان بگویید که سرمان شلوغ است و نمیرسیم ولی اگر الان نتونید مشتری جذب کنید برای بعد عید فروش آنچنانی نخواهید داشت چون یک سری افراد به دلیل شلوغی سالن ها نوبت خود را برای انجام خدمات خود به بعد از عید موکول میکنند
۲. آموزشهای سریع و کاربردی:
آموزشهای کوتاه و کاربردی آرایشی مثل نحوه استفاده از یک محصول خاص، انجام یک مدل موی ساده و یا نکاتی برای مراقبت از پوست در منزل، همیشه مورد توجه مخاطبان قرار میگیرد.و همچنین میتوانید بگویید 3 تا کاری که بعد از کراتین وقتی میرید سفر باید رعایت کنید یا اینکه اگه موهاتو رنگ کردی و میخوای بری مسافرت این کارهارو حتما انجام بده ، از کلمات کلیدی مسافرت و ایام عید نوروز حتما استفاده کنید
۳. پشت صحنه:
مخاطبان دوست دارند با فرایند ارائه خدمات و فضای سالن شما آشنا شوند. ویدیوهای پشت صحنه از فعالیت پرسنل، نحوه آمادهسازی سالن برای استقبال از مشتریان ویژه نوروز و یا لحظات شاد و صمیمی میان کارکنان، حس مثبت و دوستانهای به مخاطب منتقل میکند.برای اینکه این ایده را اجرا کنید یک ویدیو از تمامی کارها و خدماتی که انجام میدهید با دوربین موبایل روی حالت نیم فیلم برداری کنید ، ادیت کنید و با یک موزیک ترند آن را منتشر کنید حتی اگر ندارید چنین صحنه هایی را خلق کنید
۴. معرفی پکیجها و تخفیفهای ویژه:
ایام عید فرصت خوبی برای ارائه پکیجهای ویژه و تخفیفهای نوروزی است. با ساخت ویدیوهای خلاقانه و جذاب، این پکیجها را به مخاطبان معرفی کنید.برای مثال میتوانید یک پکیج روتین پوستی آماده کنید و به مشتریان و افراد داخل پیج بفروشید و بگویید که اگر مهمونی های عید نوروز براتون مهمه حتما این پکیج روتین پوستی رو تهیه کنید تا از جوش های ناشی از آجیل و شیرینی در امان باشید .
ایدههای جذاب برای تولید محتوای متنی برای استوری
۵. معرفی ترندهای زیبایی سال جدید:
معرفی جدیدترین مدلهای مو، آرایش و رنگ مو مخصوص سال جدید، مطالبی هستند که همیشه مخاطبان زیادی را به خود جذب میکنند.و سعی کنید در این نوع استوری ها به مخاطبین به صورت مکرر پیشنهاد ویژه بدید که برای مثال عکس موهاتونو بفرستید تا بگم چه رنگ مویی امسال به موهای شما میاد.
۶. نکات مراقبتی از پوست و مو در ایام عید:
با توجه به تغییرات آب و هوا در فصل بهار و نیاز پوست و مو به مراقبتهای ویژه، ارائه مطالبی در این زمینه بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.همانطور که در قسمت قبلی گفتم میتوانید یک لیستی از مشکلات پوستی را پیدا کنید و برای هر مشکل پوستی یک پکیج آماده کنید و آن را پیشنهاد بدید تا از این روش فروش محصول و خدمات داشته باشید.
۷. مصاحبه با مشتریان:
مصاحبه با مشتریان یکی از روش هایی هست که شب عید به شدت جواب میده چون مردم فرصت فکرکردن برای اینکه چه کسی را انتخاب کنند ندارند و ترجیح میدهند که یا از افراد نزدیک یا با تحقیقات خودشان به یک نفر مراجعه کنند پس سعی کنید حداقل خودتان را برای تحقیقات آماده کنید اگر به دنبال روش هابازاریابی دهان به دهان هستید میتوانید از مشاوره اولیه رایگان استفاده کنید تا ایده های بیشتری به شما داده شود.
۸. برگزاری مسابقه و چالش:
با برگزاری مسابقات و چالشهای مرتبط با حوزه زیبایی در صفحه اینستاگرام سالن، مشارکت و تعامل مخاطبان را افزایش دهید و در کنار آن، برند خود را نیز به خوبی معرفی کنید.
برای مثال میتوانید 5 کیف پول را بین 5 مشتری تقسیم کنید یا به صورت رندوم آن هارا انتخاب کنند و در یکی از کیف پول ها مبلغ 2 میلیون پول نقد باشد و دیگر کیف ها خالی ، نفرات حاضر در این مسابقه باید یکدیگر را قانع کنند که پول دست چه شخصی نیست و ان نفر راحذف کنند و اگر به اشتباه فردی که پول دستش هست را حذف کنید کل پول برای آن شخص می شود .استفاده از چنین بازی هایی مخاطب را سرگرم میکند و باعث میشود که نرخ تبدیل مشتری ها بالا برود.
ایدههای جذاب برای تعامل بیشتر با مخاطبان
۹. پرسش و پاسخ:
از مخاطبان بخواهید سوالات خود را در زمینه زیبایی از شما بپرسند یا خودتان سوال ها را طرح کنید و شما در قالب یک لایو یا پست به آنها پاسخ دهید. این کار باعث افزایش اعتماد و تعامل مخاطبان با شما میشود.و حتی میتوانید از این ویدیو ها در استوری خود نیز استفاده کنید
۱۰. نظرسنجی خیابانی :
از مخاطبان در خیابان بخواهید در مورد موضوعات مختلف مرتبط با سالن زیبایی مانند خدمات مورد علاقه، نظرات و پیشنهادات خود صحبت کنند مثلا بپرسید یک سالن زیبایی برای خدمات رنگ اگه چطور باشه شما اون سالن را انتخاب میکنید ؟ و پاسخ این افراد را در اینستاگرام منتشر کنید و در نهایت بگویید که بچه ها ما همه ی خدمات سالنمون مثل خواسته های شماست و اونایی هم که نداشتیم اضافه کردیم و با جرات و ضمانت میتونید به سالن ما تشریف بیارید
جمع بندی:
با پیادهسازی ایدههای تولید محتوا سالن زیبایی در این مقاله میتوانید در آستانه سال نو مخاطبان بیشتری را به سمت سالن زیبایی خود جذب کنید و فروش خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.
به یاد داشته باشید که مهمترین نکته در تولید محتوا، ارائه مطالب کاربردی، جذاب و مفید برای درگیری بیشتر مخاطب است و صرفا با دانستن این ایده ها شما به موفقیت نخواهید رسید ، موفقیت شامل 100 فاکتور متفاوت هست که شما با کنار هم قراردادن همه ی این ها به موفقیت خواهید رسید ،در صورتی که درمورد هرکدام از ایده ها نیاز به مشاوره و توضیحات بیشتر داشتید با شماره 09190201462 در واتس اپ در ارتباط باشید تا از مشاوره عیدانه ما استفاده کنید .مانا و پیروز باشید ، ارادتمند شما علی عسکری