۸ خطای رایج و تاثیرگذار مدیران سالن زیبایی در برندسازی

در این مقاله به مهمترین خطاهای تاثیرگذاری که یک مدیر سالن زیبایی در مدیریت و برندینگ سالن زیبایی خود مرتکب میشود، میپردازیم.
در ادامه به چند خطای رایج در سالنهای زیبایی میپردازیم.
عدم پایداری مدیر سالن زیبایی
یکی از خطاهایی که مدیران سالن ها مرتکب میشوند این است که پس از رشد سالن و افزایش مراجعه مشتریان، پایداری را فراموش یا کمرنگ میکنند و به مرور زمان مشتریان آنها به سالنهای رقیب روی میآورند. داشتن پایداری در ارائه خدمات با کیفیت، مشتریمداری، استفاده از تجهیزات و مواد معتبر و … میتواند باعث افزایش تعداد مشتریان شما شود.
تقلید از سایر سالنها
اشتباهی که مدیران سالن زیبایی مرتکب میشوند این است که تمایل دارند بدون هیچ تغییری از سالنهای برند و معروف منطقه خود تقلید کنند و بدون پیشبینی واقعبینانه ای تصور میکنند که ما هم شبیه به آنها خواهیم شد. اما باید به خاطر داشت که شبیه بودن به سالنهای برند منطقه نمیتواند اعتماد ایجاد کند. در مشاورههای سالن زیبایی بسیاری از این موارد اتفاق میافتد که به اشتباه انجام میشوند. به جای تقلید، ایدههای خلاقانه و متفاوتی بگیرید و آن را در سالن خود اجرا کنید.
تلاش بیش از حد برای جذب مشتری
در مشاوره با مدیران سالن زیبایی و مشاوره برندینگ سالن زیبایی تاکید زیادی میشود که همیشه به دنبال مشخص کردن طیف مشتریان خود باشید. بسیاری از سالنهای برند تنها رمز موفقیتشان این بوده که خدمات خود را به همه مشتریان ارائه نمیکنند بلکه دارای مشتریان خاص متناسب با هویت و شخصیت سالن خود هستند. بهتر است از تلاش برای راضی نگه داشتن همه نوع مشتری اجتناب کنید و به جای آن تمرکز خود را بر روی کارتان بگذارید و با حفظ برند خود مشتریانتان را راضی نگه دارید.
استفاده از عکس های بی کیفیت و نامرتبط
برای استفاده از تصاویر و نمونهکارهای سالن زیبایی خود، باید به گونهای خلاقانه عمل کنید تا از کلیشهها دوری کرده و توجه مشتریان را به خود جلب کنید. در کاتالوگها، بروشورها و مخصوصاً اینستاگرام، انتخاب عکسها و نمونهکارها باید از میان بهترینها باشد.
ضعف در شبکه های اجتماعی و مدیا
بسیاری از پیچهای اینستاگرام سالنهای زیبایی که در این پلتفرم فعالیت دارند، به دلیل استفاده از روشهای تکراری و مشابه، جذابیت محتوایی خود را از دست دادهاند. مدیران سالن زیبایی باید توجه داشته باشند که پیچهای موفق در این عرصه به آموزش، سرگرمی، استمرار در ارائه محتوای روزانه یا هفتگی، و هماهنگی و تناسب محتوایی اهمیت میدهند. اینگونه است که مخاطب به راحتی با دیدن پیج سالن زیبایی، از هدف و رسالت آن آگاه میشود.
در زمینه وبسایت، بررسی کنید و ببینید که سالنهای معتبر و برند باید در جهت ایجاد وبسایت اقدام کنند. زیرا تنها اینستاگرام نمیتواند شهرت پایداری ایجاد کند و پایدارترین تبلیغ برای سالن زیبایی ما، فضای جستجوی اینترنتی است. این مسئله اهمیت دارد زیرا ممکن است در هر لحظه اینستاگرام یا شبکههای مشابه مانند تلگرام فیلتر شوند یا از بین بروند. در آن زمان باید از خود بپرسید که آیا بعد از حذف اینستاگرام همچنان در فضای رقابتی باقی میمانید یا خیر؟
استفاده اشتباه از عناصر برندینگ
عناصر برند که در مقاله برندینگ سالن زیبایی به آنها اشاره کردیم (مانند لوگو، رنگ، شعار و…) تنها زمانی تاثیرگذار خواهند بود که استراتژی برند خود را اجرایی کرده و سپس برای شناخته شدن به آنها نیاز خواهید داشت. اشتباهی که مدیران سالن زیبایی مرتکب میشوند این است که بدون هیچ اقدام اولیهای، تمرکز خود را تنها بر روی این عناصر قرار میدهند.
نداشتن کوچ یا منتور
شاید برایتان جالب باشد که بدانید از میان 480 برند برتر در صنعت زیبایی، بدون هیچگونه تبلیغی، بیش از 60 درصد از این برندها از مشاوران متخصص و آگاه در این زمینه بهره بردهاند. برای ارتقا و پیشرفت سالن زیبایی خود، حتماً از مشاورههای حرفهای در زمینه سالن زیبایی و برندینگ استفاده کنید.
عدم آموزش پرسنل
مدیران سالنهای زیبایی باید توجه داشته باشند که بخش مهمی از برندینگ و افزایش مشتری و حفظ وفاداری آنها، بدون شک به داشتن پرسنل حرفهای و موثر بستگی دارد. پرسنل آموزشدیده و کارآزموده گنجی است که هر مدیر سالن زیبایی آرزوی داشتن آن را دارد. تا به امروز، هیچ سالن معروف و برندی را نمیشناسید که از پرسنل حرفهای بهرهمند نباشد. بنابراین، حتماً بر روی آموزش و توسعه پرسنل خود سرمایهگذاری کنید.
برای اینکه سالن زیبایی شما به یک سالن برند تبدیل شود، شما میتوانید از مشاوره اولیه رایگان مرکز کوچینگ و منتورینگ علی عسکری استفاده کنید برای استفاده از مشاوره اولیه رایگان اینجا کلیک کنید.